Jag har lagt in nya artiklar i sortimentet, men de dyker inte upp i artikelgruppen i butiken.
Gå till Sortiment > Artikelgrupper > Klicka på artikelgruppen där artiklarna ska ligga > Klicka på “Redigera” > Gå till fliken “Utseende”
Troligtvis har du en artikeltabell här som är inställd på “manuell”. Kanske vill du ha artiklarna i en viss ordning - då behöver man ha en manuell tabell.
En manuell artikeltabell uppdateras aldrig när man lägger in nya artiklar.
Ställ dig med musen över en av de tomma rutorna i tabellen.
Nu dyker det upp fyra små rutor:
Klicka på den lilla bocken och sök fram artikeln.
Spara.
Om det inte är att man har en manuell artikeltabell enligt ovan, kan svaret på problemet vara mycket enklare: man har helt enkelt glömt att markera vilken artikelgrupp artikeln skall tillhöra! Görs i andra fältet i högerspalten “Kategorisering”, för sortiment/artikelar/vald artikel.
(Vore kul om det kom ett “tack” så här 6 månader senare )