Artiklar syns inte i artikelgruppen

Jag har lagt in nya artiklar i sortimentet, men de dyker inte upp i artikelgruppen i butiken.

Gå till Sortiment > Artikelgrupper > Klicka på artikelgruppen där artiklarna ska ligga > Klicka på “Redigera” > Gå till fliken “Utseende”

Troligtvis har du en artikeltabell här som är inställd på “manuell”. Kanske vill du ha artiklarna i en viss ordning - då behöver man ha en manuell tabell.

En manuell artikeltabell uppdateras aldrig när man lägger in nya artiklar.

Ställ dig med musen över en av de tomma rutorna i tabellen.

Nu dyker det upp fyra små rutor:

Klicka på den lilla bocken och sök fram artikeln.

Spara.

Om det inte är att man har en manuell artikeltabell enligt ovan, kan svaret på problemet vara mycket enklare: man har helt enkelt glömt att markera vilken artikelgrupp artikeln skall tillhöra! Görs i andra fältet i högerspalten “Kategorisering”, för sortiment/artikelar/vald artikel.

(Vore kul om det kom ett “tack” så här 6 månader senare :slight_smile: )

1 gillning