Bilder laddar långsamt

Någon mer som stör sig på att artikelbilderna tar så lång tid för att visas?
Textalk skulle kolla på det för 4-5 veckor sedan men har inte hört något mer och det tar fortfarande lång tid för bilderna att laddas in, 10-30 sekunder är inte ovanligt…

1 gillning

Inget svar från Textalk på chatten och inte här heller om det här problemet, antar att de inte är intresserade av att lösa det.

Hej har samma problem, vilket tema kör du? Bara responsiv eller Responsiv och desktop? För mäter du page speed på responsiv teman blir dom sjukt dåliga. Har tappat flera 100 placeringar i Google index sedan vi bytt och bara kör responsiv tema (FABRIKK) Textalk har jag talat med sedan Nov18 som fortfarande inte har gett mig några svar angående detta. Senast skulle någon mer ansvarig höra av sig (flera veckor sedan) men han var sjuk den dagen. Har fortfarande inte hört av honom? ? ? ? ? Vad kan man göra, tycker vi gör allt enligt alla rekommendationer men allt läser in i ultrarapid och Google bot kollar bara i 5sek. Någon som kollat på hur det funkar att exportera butiken någon annan stans?

Enbart responsiv, den här butiken som bilderna laddades på så extremt långsamt har jag nu flyttat till shopify istället. Verkade inte som om bildproblem gick att lösa, ingen på textalk ville återkomma, enda svar jag fick var att de skulle kolla på det men de hörde aldrig av sig igen.

1 gillning

Hej igen ok var det struligt att exportera? Fattade som att allt utom val går att exportera nu för tiden. För som det är nu verkar det inte finnas något sätt jag kan påverka detta själv (pagespeed)? Har du själv testat att slå på desktop som vi talade om i annan tråd?

Hej
Nej, produkterna på den butiken hade jag en importfil på, främsta anledningen till byte var att jag behövde få en api-koppling gjord till leverantören något textalk inte kunde hjälpa till med.