Crowdfunding för nya funktioner?

Det är många som inte vill betala för nya funktioner och jag är en av dom speciellt då kostnaderna vi har hört är rätt höga. Men det finns garanterat några funktioner som Väldigt många vill ha utav oss ca 4000 textalk webshops ägare.
Om en fråga kring en viktig funktion skulle komma från textalk i form av “crowdfunding” tänk där många intressenter lägger en mindre summa var för “produktionskostnad” kanske vi kan få igång funktioner som vi ville ha för 3 år sedan i ett nafs!?

För min egna del och förmodligen alla som jobbar med kläder och storlekar vill jag ha igång en BRA Filtreringsfunktion för storlekar, färg, längd mm

Denna funktion är ett måste i framtiden för att hänga med och förenkla för slutkunden. Kan även bli den anledningen varför vi blir tvingade att lämna Textalk i framtiden.

Kanske inte vad alla vill men iallafall ett möjligt tillvägagångsätt.

Ponera att 1000 butiker lägger 100:- var för tex filtreringsfunktion. Detta blir 100.000:- för TT att lägga på en programmerare som kan jobba enbart med denna funktion. Det bör man komma långt med.
Jag har inga problem att lägga 100:- för denna funktion eller 2000 för den delen heller.

Vad säger ni andra om detta tänk?

www.standtall.se

Patrik

4 gillningar

Den funktionen har man ju bett om i många år och de lovar då och då att kolla på men inget kommer.
Tog ju 6 år innan de löste så man kunde sälja olika storlekar med kläder och ha olika storlekar i lager :slight_smile:
Har några funktioner som jag skulle kunna tänka mig att betala för men känns ju inte kul när man betalar en stor summa för en funktion så när den sedan är klar så släpps den gratis till andra.

Håller med när du säger stor summa, därav ett crowdfundingtänk med många som betalar mindre summor för superviktiga funktioner. Kanske kan snabba på olika processer så att vi inte blir tvingade till att leta efter nya plattformar.

Ja, men det är ju inte så att forumet är vidare välbesökt tyvärr, 18 aktiva användare senaste 7 dagarna…
De hade ju tidigare en board där man kunde rösta på vad som skulle läggas prio på inom utveckling men då de ändå inte gjorde det som det röstades på så plockades den bort och många tröttnade då på att lägga förslag tyvärr.

Men vi får väl se vad som postas i tråden, vi är två som är intresserade iallafall hittills men borde komma några till.

Mycket bra idé Patrik, vi skulle vara med direkt. Har tyvärr redan börjat kolla på att byta då intresset från textalk att utveckla sig är så extremt låg. Vi har redan blivit lovade att storlekssorteringen skulle vara klar i år. Men den är ju inte klar än i alla fall…

2 gillningar

+1
Definitivt något jag skulle hoppa på.

Väldigt bra förslag. De som är med och betalar skulle sedan kunna få ”ensamrätt” under en tid. Innan textalk får lov att göra det live för alla.

Veldig bra forslag. Det må være mulig å nå ut til alle textalks kunder via deres email-lister, feks annenhver måned med forslag om nye funksjoner som kan finansieres slik. Hva sier textalk?

Det är intressant hur de lovar olika funktioner och sedan hör man inget och när man frågar skjuts det fram ett halvår igen. Sorteringen är en sådan sak som skjuts fram varje gång. Jag har under många år blivet lovad att kunder ska kommentera på artiklar, senaste infon är att den skulle vara klart till hösten men förmodligen så jobbas det inte med den funktionen alls.

Det är ju precis som du själv skriver. Att man tröttnar på att engagera sig och kollar runt på att byta istället. Jag var väldigt aktiv tidigare med önskemål på “röst-tiden”. Men det hände ju inte så mycket precis. Så att det finns endast 18 aktiva medlemmar nu för tiden är inte jättekonstigt. Idén med Crowfunding tycker jag är en bra idé om det är så att det saknas kapital i bolaget för att driva det framåt. Men om det är intressebrist eller kunskapsbrist så är det ju lite värre… Hjälper inte med pengar.

2 gillningar

Jätte bra idé! Vi säljer också kläder och skulle vara med och betala för en bra filteringsfunktion.

Mycket bra idé, då kanske det blir av att funktioner man önskat och blivit lovad kommer.

En funktion som vi också efterfrågar. Vi byggde en liknade i vår tidigare webbshop. Kunderna vill ha tillbaka den, så får hoppas det dyker upp en möjlighet i Textalk snart.

Det beta-testas en storlek-sök-funktion nu.