Efter uppdatering till GA4 så är ingen produkt godkänd!

I Google Merchant Center så är nu statusen för alla mina produkter “Ej godkänt eller ogiltigt”!

Efter mycket felsökning så har jag kommit fram till att orsaken är att lagerstatusen/tillgängligheten inte visas. Detta krävs nu för alla produkter.

Jag misstänker att Abicart missat att ta med något av tillgänglighetsattributen när de uppdaterat till GA4-kompatibilitet.
T ex [in_stock], som behövs för att kunna visa att produkten finns i lager.

Är det någon annan som uppmärksammat detta?

Hej Leif!

Kan du kontakta oss via “Min kundtjänst” och bifoga Googles felmeddelande?

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar,
Abicart

Jag kontaktade er via “Min kundtjänst” den 18/6.
Fick följande svar den 19/6:
Jag kommer att kolla med vårt marknadsföringsteam och uppdatera dig.
Med vänliga hälsningar,
Geetha
Har ännu inte fått någon “uppdatering”.
Men det verkar som att ni gjort något åt problemet för nu är produkterna godkända igen, förutom några som sägs bryta mot någon regel eller policy.

Tack för informationen. Vi har nu kunnat lokalisera ditt ärende. Min kollega kommer höra av sig till dig i pågående tråd.

Allt gott!

GA4 är total fiasko som skickar 100 ggr meddelanden om uppdatering och sedan när man kommer att boka en tid då snurrar och snurra och snurrar och fel meddelande att du ska ringa Google och när du ringer Google de supportrar inte. Tycker att de stora företag ska fixa sina bugg och inte trakassera som jag har uppfattat med så många mail och ändå du kan inte slutföra tjänst eller få kontakt med de utan känna sig dum fast det är definitivt bugg i deras system. Jag börjar bli riktigt trött på alla de som man är beroende för marknadsföring men du har ingen möjlighet att nå de för hjälp utan läs alla manualer på tusen sidor och kunna allas jobb. Ska man kunna allas jobb?