Klarna ihop med Swish

Klarna letar nu aktivt efter butiker som har klarna checkout och ett extra betalsätt tex swish, paypal m.m. Hittar de butiker som har det så stängs kassan av och pengarna hålls inne av klarna. Inte kul att råka ut för i semestertider, kollade bland textalk referensbutiker och hittar många som har det så att tips om man vill ha kvar tex swish är att byta till Svea.
De var också billigare då priset för mig var 1.4 procentenheter mindre vilket blir mycket pengar.

1 gillning

Tack för att du delar med dig av informationen. Varför gör Klarna så?
Bra tips ang Svea också!

??? Ehh…det har jag svårt att tro på. Det skulle bli ramaskri hej jäklar. Svårt att se att detta skulle vara lagligt. Kan någon konfirmera detta ?

Hej johnwallins. Det står i avtalet. Kan klistra in det senare.

Hej michelgard. Tror att Swish tar mycket av klarnas försäljning och har blivet ett hot. Sparar uppåt 10000kr i månaden så det blir ett bra byte. Svea fixade fram ny kassa snabbt också.

Skit… Du skriver de håller inne pengarna om de upptäcker. Behåller de dom helt och hållet? :0 Man måste ju bara ha alternativ till Klarna i kassan då det finns många kunder som absolut vägrar att ha med dom att göra och inte handlar annars…

Trist om man ska behöva dumpa Klarna, då de gett en fin ökning på konverteringen :confused:

paragraf 19 så står det att inga andra betalsätt än klarnas får användas.

Man får en vecka på sig att ta bort alla betalsätt utom klarnas, men jag måste ha swish då många kunder kräver det, sedan har man ju stamkunder på paypal och payson. Tar man inte bort så blir man klassad som säkerthets-risk och pengarna hålls inne och kassas stängs av och man kommer heller inte åt klarnas admin längre. Bra bemötande när man varit kund hos klarna i 10 år.
När jag skaffade klarna checkout så var det en ny lösning men nu har ju alla en liknande, svea´s funkar på samma sätt man kostar mycker mindre så för mig var det lika bra att byta direkt, måste som sagt ha kvar swish.
Har inte sett någon minskning i konvertering, tvärt om så har kunder hört av sig och sagt att bra att man slipper klarna.

Har man klarna Payments får man ha andra betalningssätt. Jag har mailat Klarna om detta.

Det här gäller Klarna checkout.

Jo, jag vet. ville bara klargöra att man kan ha klarna payments.

Jag har själv klarna checkout men skall säga upp det nu.

Kolla även med svea checkout, mycket billigare än klarna.

Ser avtalen med klarna olika ut? Det är ju många som har klarna checkout med andra betalmetoder i alla fall mindre företag. Vad ser man tex avtalstexten som gäller klarna genom textalk?

Borde finns i avtalet du godkänner när du börjar med det från textalk. Men klarna godkänner inga andra betalsätt bredvid kco enligt klara själva. Finns inget sätt att komma runt det.