Kundens val, flera val av tillbehör

Hej kloka,
Om en kund vil beställa en produkt hos mig presenterar jag flera tillbehör via kundens val. Kunden kan då endast markera ETT tillbehör och göra sin beställning, Jag och kunden vill ju att man enkelt skall kunna klicka i båd två och fem tillbehör, få summan sammanräknad och beställa. Enligt support på TT går ej detta - är det sant? Finns annan lösning?
Tack
mvh
Mattias

Det skulle väl gå att ha olika alternativ i kundens val som innehåller t ex
A
A+b
A+c
A+b+c

men sedan om det är fler tillbehör så blir det ju jobbigt, dessutom om det ska vara olika antal… och svårt att få in info om tillbehören.

Det går ju att lägga upp en egen lista som kommer upp under den valda produkten, och den går dessutom att ha i kassan, på enskilda produkter (det som brukar heta “relaterade artiklar” men kan naturligtvis bli omdöpt till “Tillbehör”) Dock blir ett klick i Tillbehörslistan som ett eget köp.

Så jag tror att svaret på din fråga är väl nej, tyvärr. Det går nog inte att få det som du vill. Någon som vet vad som går med eget script i Textalk?

Hejsan,

Det är precis som g.v.hagstrom skriver,
Man får i sådana fall lägga till flera valmöjligheter för de olika tillbehören, med förutsättning att man inte har jättemånga alternativ. Om du lägger tillbehören 1 för ett alternativ, med ja/nej svar, så kan kunden beställa fler tillbehör på samma gång.