Kundservice under all kritik

Är det bara jag som tycker att Abicart/textalks kundservice är under all kritik?
Just nu väntar jag på svar på en fråga som ställdes i slutet av 2019.

3 gillningar

Frågor som de har svar på kommer oftast direkt men om det är en bugg eller problem som inte går att lösa så kommer inte svar från kundtjänst alls eller så slutar de svara. Det är deras system och har alltid varit så.

Ja så mycket sämre sedan abicart blev ? Va de nu är ? supporten är inte vare sig snabb eller problemlösare
De nya teman de presenterat har dessutom väldigt lite utrymme för egen design, uselt ! Ser “billiga” ut
Så trist

Håller med till fullo. Skärper de inte sig så byter vi webshop.

Den nya chatten är precis hopplös, har försökt få tag på någon sedan kl 9 men utan resultat.

Någon som vet om chatten funkar längre, då ingen svarar där?

Jag har märkt att man inte har uppdaterat manualen eller ens har koll på den.
Jag har fått svar på frågor snabbt men med en hänvisning till manualen som innehåller felaktiga anvisningar eller som har länkar till externa sidor som inte längre finns.

Resultatet blir att man får ställa samma fråga flera gånger innan supporten faktiskt kollar på problemet innan de svarar. Det ger merarbete för båda parter och det är knappast ett effektivt sätt att jobba på.

1 gillning

Hej - Har du fått kontant med supporten ?
Jag har skickat flera e post meddelanden men inte fått något svar.
Finns det någon som jobbar på supporten?

FIck tag på någon i chatten tillslut men han kunde inte hitta de meddelande med bilder som jag skickat via chatten så jag la ner det, skulle få hjälp med en bugg i admin men kan inte lägga ner hur mycket tid som helst, finns annat som måste göras. Tråkigt att kundservicen helt ha lagt ner…

Håller med. Jag har försökt få någon återkoppling angående deras nya rabattsystem som är VÄRDELÖST. Den kombinerar rabatter hit och dit. Ger mängdrabatt när den inte ska ge det så mina kunder får saker gratis. Har chattat, mailat och pratat i telefon med dom. Men dom ignorerar mig bara. Känner mig så otroligt frustrerad då jag anser att detta problem är otroligt viktigt att det åtgärdas. I dagsläget är vi uppe i tusentals kronor som givits i rabatter som ej ska ges.

Tycker det är intressant att det inte går att lösa stafflade priser, väntat 10 år på det men kommer aldrig lösas på ett bra sätt. Ena lösningen är sämre än den andra.

Går fortfarande inte att komma fram till textalk på nya chatten så kan inte fråga dem om det går att få fram tidigare konversationer nu, någon som vet om det raderas?

Får inte heller svar. Varken på chatt eller på mail. Är så otroligt besviken på deras kundservice, rabatterna är fortfarande åt fanders hit och dit. Dom verkar inte förstå hur fel det är, så jäkla trist.

Det jag skriver till dom i chatten försvinner också efter ett tag. Så det ser inte ut så.

1 gillning

Kan bara hålla med. Innan Abicart fungerade supporten kanon. Var ett av de saker som gjorde att det var värt att hänga kvar. Nu när det inte längre fungerar får man nog ta sig en funderare…

2 gillningar

Håller helt med…upplever samma men svårt att byta plattform -vad som ingår pris och när man har boat in sig med allt under så lång tid…

1 gillning

Har deras kundservice lagt ner helt nu? Vi har inte fått ett svar från dem på flera dagar nu.

1 gillning

Kundservice har fortfarande semester eller? Väntat veckor på hjälp nu och chatten är död.
Utvecklingen har ju länge legat i indien, ligger supporten där med nu men varför svarar ingen.

Två veckor till gått, försökte i igår att få kontakt via chatt men helt dött. Har det lagt ner helt?

Nu gäller inte mitt inlägg längre. Så med tiden har kundtjänst i mina ögon tagit igen sig till samma nivå so innan bytet. Jag får numera snabba tålmodiga svar på mina undringar :slight_smile:

1 gillning

Hej Iota, det var roligt att höra att du upplever kundtjänsten som bra. Tack för att du skriver det.

Vi har jobbat hårt det senaste året med att skapa en riktigt bra kundtjänst, och det är kul att höra att det inte bara är jag som tycker att vi lyckats med det :slight_smile:

Allt gott, Rikard