Orderbekräftelse skrivs i fel

Är det någon annan som har problem med att orderbekräftelser inte kommer i ordning när man skriver ut dem?
Om jag tex skriver ut 50st orderbekräftelser samtidigt så kan den order som ligger som sist hamna i mitten i vid utskriften. Finns det något system på hur skrivaren buffrar och sorterar hur ordrarna hamnar?

Ja! Jag har precis samma problem och blir tokig över det. Jag har en känsla av att det ofta inträffar när jag har beställningar med både KCO och Payson checkout 2. Dom hamnar fel även i själva utskriftsfönstret som kommer upp så det är inte från skrivarens sida

Har alltid varit så här under alla år och textalk tror att det beror på skrivaren, men jag bytte skrivare nu då den förra gav upp :slight_smile: trodde det skulle bli bättre men verkar likadant. Har inte prövat att skriva ut bara kco eller payson var för sig.

Jag har identifierat felet till att bekräftelserna genereras enligt ordernummer och inte tid för beställning. Ifall någon grejat med sin kundvagn och checkout under en längre tid får denne tidigare ordernummer men senare tid och det blir således fel ordning på utskrifterna.

Rapporterat till supporten men de uppger att de inte gör något åt felet för att det är för få som frågat efter en lösning på det…

1 gillning

Konstigt att de inte vill fixa det. Borde väl ta en halvtimma att ordna så de skrivs ut i ordernummerföljd? Tror många stör sig på det men inte har klarat, har sett flera på ehandelssidan gnälla över det.

Den konstiga ordningsföljden stör mig också, kan leda till fel då jag ibland kompletterar adressetiketterna för hand, och även adressetiketterna kommer i oordning. Låter som lättfixat :slight_smile:

1 gillning

Idag har adressetiketterna helt plötsligt inga namn utan bara adresser, blir snyggt med handskrivet namn på… Textalk ska fixa det, hoppas tills imon :slight_smile:

Funkade för mig idag kl 12, i “Beställningar” /Utför på markerade/Skapa adressetiketter

Ett förtydligande ang. mina kompletteringar för hand, dvs jag gör olika markeringar som hjälp för när jag sedan manuellt skriver in paketen i DHL eller Pacsoft, t ex vilket fraktbolag, vikt och aviserings-SMS-nr som jag inte har hittat hur jag kan få med på en adressetikett per automatik… (jag har bara några beställningar per dag… så det funkar för mig manuellt)

Felet verkar bara vara på multishop.

Problemet med att orderbekräftelserna ibland kommer ut blandat är löst, men när man löste detta så gjorde Textalk istället så att dom nu skrivs ut från ny till gammal beställning istället för gammal till ny som före. Det blir helt bakvänt :confused:

Härligt med en förbättring (Y)