Orderredigering och Klarna Checkout

Jag har redigerat en order som lagts med Klarna Checkout. Får Klarna den informationen?

Om du har PLUS-abonnemanget kan du redigera en order i händelse av att kunden vill ta bort något.

Om du redigerar ordern innan du klickar på knappen “Debitera och markera som skickad” så går dina ändringar över till Klarna. Om du redigerar ordern efter att du klickat på knappen går ändringarna inte över. Du behöver då logga in hos Klarna och redigera ordern där.

Så här redigerar du en order i Textalk innan du klickat på knappen “Debitera och markera som skickad”:

Gå till Beställningar och klicka in dig på en beställning.

I högra hörnet på blocket med de beställda artiklarna ser du en penna. Klicka på den för att redigera:

Spara dina ändringar. Sedan går du till blocket “Betalning” och klickar på knappen “Skicka ändringar till Klarna”

När du skickat ändringarna klickar du på knappen “Debitera och markera som skickad”:

Nu har dina ändringar gått över till Klarna!

OBS! Du kan inte lägga till artiklar på en Klarna-order. Du kan bara ta bort.