Tack för ditt svar.
Våra utvecklare har undersökt detta djupare och har fått detta svar från min kollega:
Jag har testat att sätta upp ett google Ads konto för att se vad som händer. Kopplingen mellan Ads och Analytics har Abicart/Textalk ingen som helst kontroll över. Det enda vi kan göra är skicka datan in till analytics, sedan varför den inte kan gå in i Ads kan vi inte svara på.I och med ändringarna till analytics så har vi inte gjort någon förändring på gamla analytics kopplingen, och enhanced ecommerce är separat. Men eftersom den kommer in i analytics och har samma data + extra så bör det fungera som vanligt, men som sagt vet inte vi hur dessa 2 produkter från google snackar med varandra. Jag rekommenderar dem att prata med google support, och om de får konkreta tips på saker som bör ändras med datan som skickas till analytics kan de höra av sig.
Med vänliga hälsningar
Jakob
Och Googles tips är att analytics-taggen är fel så det är som vanligt textalk skyller på google och google skyller på textalk.