Problem med rabatter

Hej! Jag har extrema problem med deras nya rabattsystem. Har mailat till supporten i flera veckor nu, men dom är knäpptysta. Har fått enstaka svar där dom inte verkar förstå problemet med detta. Testar att skriva här om någon har upplevt samma sak OCH hurvida ni anser att detta är rimligt. Vi har förlorat tusentals kronor på dessa felaktiga rabatter.

Kund får 3 för 2 rabatt fast kunden bara handlat 2 produkter som ingår i denna kampanj
08

Kund får rabatt på 3 för 2 men även 15% rabatt.
46

Hej supporten brukar bara svara när det är saker dom vill eller kan hjälpa dig med. Annars brukar som du säger vara rätt tyst i andra änden :frowning:

1 gillning

Som sagt innan, supporten svarar bara när de kan lösa det, annars får du inte svar.

Har försökt att få det där att funka men gav upp. För mycket buggar.

Upplever också supporten som helt frånvarande. Jag tyckte inte att Textalk hade bra men Abicart är hundra resor värre.

Kolla så det inte ligger flera rabatter på samma produkt kanske? Samt dubbelkolla så det inte är nåt som är i bockat fel. Den tabben har jag råkat ut för…

Artikeln du har lagt ta 3 betala för 2 är det Under samma artikel. Fick svar förrut att det måste vara samma produkt att det inte går att blanda produkter som jag förstod det

Deras nya rabattsystem kan man blanda. Det är sen jag aktiverade det som alla rabatter blandas, dras när den inte ska etc. Så byt INTE till detta om ni erbjuds.

Fick ett halvt svar av supporten nu att man ska tydligen kunna kombineras 3 för 2 och en procentuell rabatt. Vilket - enligt mig - är HELT orimligt. Har aldrig handalt i en butik där man kan kombinera dessa två. Det är den som ger kunden mest rabatt som ska gälla. Men om de nu anser att detta är rimligt och vill ligga långt efter i utveckligen så får det väl bara så.

Fick dock ingen återkoppling på de rabatter som dras när de inte ska.

Jag kommer att byta plattform så snart jag hittar någon lämplig, om än det inte är något jag hade planerat att lägga min tid på. Men vi är beroende av att ha fungerande rabatter men inte råd att ge de extra rabatter som lämnas till kunderna i och med detta.

1 gillning

Hade bytt plattform direkt då Hilmaspyssel kräver en funktion för stafflade priser men har inte tiden nu, får se i höst om bytet blir av. Har skickat info om att den funktionen är kritisk till textalk flera gånger men inget intresse finns för att lösa det.