Vilka val kan man göra om man vill ha Klarna som betalalternativ?

Hej om jag har förstått rätt så ställer Klarna krav på någon sorts ensamrätt om man har Klarna Checkout.
Jag skulle vilja ha Klarna som ett betalningsalternativ - går det och vilken “produkt” är det då som man bör välja från dem ?

Jag har varit in på Klarnas webb sida och kommer bara till en “kom igång sida” som inte ger något val eller som inte heller presenterar vilka villkor som gäller. - Det känns lite egendomligt.
Klarna länkar till Abicart för mer information och den sidan länkar sedan tillbaka till Klarna - total rundgång utan att det leder till mera information - kan det vara avsiktligt ?

Du får inte ha KCO ihop med andra betalsätt men du kan använda klarna faktura om du får godkänt av klarna att ha andra betalsätt. Men jag skulle kolla på Svea eller Nets istället då klarna kostar mer och ger inte mer än tex Svea eller Nets. Svea bryr sig inte om andra betalsätt bredvid deras egna.

1 gillning

Tycker det är sjukt dåligt av Textalk att det inte går att ha Klarna Payments. Idag har jag Klarna Faktura men Klarna tar bort den tjänsten i september. Så efter det så kan jag inte ha Klarna som betallösning då jag vägrar KCO pga Klarnas krav på ensamrätt. Fattar inte varför Textalk går Klarnas ärende på detta sätt.

1 gillning

Tack för ett snabbt svar och klart besked.
Jag har jobbat med Svea tidigare, jag tar kontakt med dem.

1 gillning

Jag kan rekommendera att erbjuda fler betalningssätt utöver Klarna - Klarna ändrar sina “etiska ställningstaganden” då och då och helt plötsligt står handlare utan något sätt att ta emot betalning. Likaså är Klarnas service mot slutkunderna av varierande kvalitet där det bland annat förekommit att de inte skickar ut fakturan till kunden utan istället inväntar att sista betalningsdag skall passeras så de kan skicka en påminnelse med avgift istället. Likaså har de dragit betalningar från kunders kort även när säljaren avbrutit transaktionen.

Så även om Klarna kan vara smidigt för oss handlare så är det bäst att ha alternativ för de kunder som vägrar handla genom Klarna.

Tänk på att avtalet ned klarna checkout inte tillåter några andra betalsätt.